Whatever - Oasis

那些年听着绿洲刷数理化的青葱时光啊,whatever!wherever!

莫西顾:

每次听到绿洲的前奏时我就想,惨了,这个乐队注定要一生推了,就像是一种预感,亦或是一见钟情吧。

今天刻意推荐了这两首歌曲,一首“Wherever”,另一首则是绿洲的这首“Whatever”,是因为一直都觉得后缀带有ever的单词莫名带着一种美好的祝福。Wherever——无论在什么地方你都会过得如鱼得水;Whatever——无论你遇到什么困难最终都会得到解决的;Whenever——无论什么时候我都会陪在你身边。


歌词:


I'm free to be whatever I
我自由自在的做我自己
Whatever I choose
无论我选择什么
And Ill sing the blues if I want
我可以随心所欲的唱着蓝调
I'm free to say whatever I
我自由自在的说着任何事情

Whatever I like
无论我喜欢什么
If its wrong or right its alright
对或是错都没有关系
Always seems to me
对我来说总像是那样
You only see what people want you to see
你总是只看大家想要你看的
How longs it gonna be
还要多久的时间
Before we get on the bus
在我们踏上旅程之前
And cause no fuss
能够不带着烦恼
Get a grip on yourself
掌握好自己的状况
It dont cost much
这并不会耗费你很多时间
Free to be whatever you
自由自在的做你自己
Whatever you say
无论你说些什么
If it comes my way its alright
如果这会阻扰到我也没关系
Youre free to be wherever you
你可以自由自在的做你自己
Wherever you please
无论你高兴做什么
You can shoot the breeze if you want
只要你想也可以平息骚动谣言
It always seems to me
对我来说总像是那样
You only see what people want you to see
你总是只看大家想要你看的
How longs it gonna be
还要多久的时间
Before we get on the bus
在我们踏上旅程之前
And cause no fuss
能够不带着烦恼
Get a grip on yourself
掌控好自己的状态
It dont cost much
这并不会耗费你很多精神
I'm free to be whatever I
我自由自在的做我自己
Whatever I choose
无论我选择什么
And Ill sing the blues if I want
我可以随心所欲的唱着蓝调

Here in my mind
在我心里
You know you might find
你明白也许你会发现什麼
Something that you
一些你的事情
You thought you once knew
你认为你曾经明了的事
But now its all gone
但现在已经人事已非
And you know its no fun
而你明白这并不好笑
Yeah I know its no fun
我也知道这并不好笑
Oh I know its no fun
噢 我知道这并不是玩笑

I'm free to be whatever I
我自由自在的做我自己
Whatever I choose
无论我选择什么
And Ill sing the blues if I want
我可以随心所欲的唱着蓝调
I'm free to be whatever I
我自由自在的做我自己
Whatever I choose
无论我选择什么
And Ill sing the blues if I want
我可以随心所欲的唱着蓝调
Whatever you do
无论你做了什么
Whatever you say
无论你说些什么
Yeah I know its alright
我明白这一切都无所谓了
Whatever you do
无论你做了什么
Whatever you say
无论你说些什么


评论
热度(139)

© -11.6°C | Powered by LOFTER